.

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

Όταν το πάθος για τα δικαιώματα προκαλεί παροδική τύφλωση

  Πριν λίγες ημέρες περπατώντας στα Εξάρχεια είδα αυτή την αφίσα την οποία υπογράφει η ‘Μιγάδα- Ομάδα Γυναικών Ενάντια στις Νέες Πειθαρχήσεις’. Η συγκεκριμένη φεμινιστική ομάδα η οποία κινείται στον αντιεξουσιαστικό χώρο και συσπειρώνει στις τάξεις της μεγάλο αριθμό ατόμων, κυκλοφορεί ένα εξαιρετικό περιοδικό (Μιγάδα) και παρεμβαίνει στο δημόσιο βίο με διάφορους τρόπους – από αφισοκολλήσεις, αυτοκόλλητα και στένσιλ μέχρι πορείες και διαμαρτυρίες- προκειμένου να προβάλλει τις απόψεις της.
  Παράλληλα, με την ευθύνη μελών της ομάδας κυκλοφορούν κατά καιρούς μπροσούρες ενώ πρόσφατα προλόγισαν ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο των φεμινιστριών Barbara Ehrenreich & Deirdre English με τίτλο «Παθήσεις & Διαταραχές- Φύλο, Ιατρική και Ασθένεια», μια έκδοση του περιοδικού Τεφλόν και του Αρχείου 71.
  Η συγκεκριμένη αφίσα αναφέρεται κατά κύριο λόγο στις δύο γυναίκες που σκότωσαν μέσα στο 2018 τα νεογέννητα βρέφη τους σε Νέα Σμύρνη και Πετρούπολη και οι τραγικές ιστορίες τους έγιναν πρωτοσέλιδα σε έντυπα και ηλεκτρονικά media. Τα άτομα που υπογράφουν την αφίσα θεωρούν τις δύο αυτές βρεφοκτονίες το ίδιο ακριβώς σύμπτωμα της κοινωνίας με τη διαπόμπευση το 2012 των οροθετικών γυναικών από τον τότε υπουργό Υγείας, τον αντιπαθητικό ΠΑΣΟΚο Ανδρέα Λοβέρδο. Η κατάπτυστη ενέργειά του είχε καταγγελθεί τότε από μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού- ο ίδιος φαίνεται πως έχει μετανιώσει για τη χυδαία πράξη του.
  Μπορείτε να διαβάσετε το σκεπτικό αυτών που υπογράφουν την αφίσα – αν αντέξετε μέχρι το τέλος της- και το οποίο, με δύο λόγια είναι ότι η δολοφονία ενός παιδιού, η βρεφοκτονία στην περίπτωσή μας, είναι μια μορφή έσχατης έκτρωσης. Όπως μορφή αντισύλληψης, έσχατη μεν αλλά νόμιμη, είναι η έκτρωση. Όλοι όσοι διαφώνησαν με τη βρεφοκτονία, όσοι θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα στυγερό έγκλημα είναι, κατά την αφίσα, φασίστες και μισογύνηδες.
  Τα τελευταία χρόνια οι ομάδες που διεκδικούν με πάθος δικαιώματα που άλλες κοινωνίες έχουν κατακτήσει εδώ και δεκαετίες, όπως ο προσδιορισμός του φύλου και της ταυτότητας, έχουν σκληρύνει τη ρητορική τους κι έχουν τεντώσει τόσο την επιχειρηματολογία τους που, όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, χάνουν το δίκιο τους. Και χάνοντας το δίκιο τους, χάνουν κάθε δυνατότητα επαφής με όλους εμάς τους ‘φασίστες’ και ‘μισογύνηδες’ που επιμένουμε ότι το να πνίγεις ένα ζωντανό οργανισμό είναι έγκλημα.
  Ποιος θα μπορούσε να στοιχηθεί πίσω από μια ομάδα νέων στην πλειοψηφία τους ατόμων που -κατά τον παραλογισμό του μούσμουλου και του τρόλεϊ- υπερασπίζονται μια στυγερή δολοφονία; Ποιος δεν μπορεί να διακρίνει τη διαφορά ανάμεσα στη διακοπή μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης μερικές εβδομάδες μετά τη σύλληψη υπό την επίβλεψη ιατρικού επιτελείου, από τη φρικτή δολοφονία ενός ανυπεράσπιστου ανθρώπου εν κρυπτώ στο σπίτι και το πέταμά του στα σκουπίδια ή στον ακάλυπτο;
Καλή και επιθυμητή η πολιτική διαφοροποίηση από την αστικοδημοκρατική κοινοβουλευτική σούπα, άξια λόγου η αιρετική ή ακόμα και η προκλητική άποψη, αλλά όταν το πράγμα ξεφεύγει από τη λογική κι όταν η διαφωνία γίνεται μπουρδολογία, καλό είναι να διατηρούμε αποστάσεις από όσους βγάζουν το ‘φασιστόμετρο’ και μας τσουβαλιάζουν, συλλήβδην απλώς και μόνο για να επιβάλλουν τη γνώμη τους.
                                                                Θανάσης Αντωνίου
ΕΡΤ: Πληρώνω για να με φτύνουν...
  Εδώ και λίγο καιρό μια συστοιχία πυραύλων αέρος- εδάφους φεύγουν από το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ και πλήττουν αδιακρίτως στόχους αμάχων Ελλήνων και αλλοδαπών πολιτών σκορπώντας την καταστροφή κι αφήνοντας πίσω τους χιλιάδες θύματα. Εγώ έχω χάσει ήδη το ένα μάτι μου και παραλίγο να χάσω και ένα πόδι. Το κακό ξεκίνησε εδώ και μήνες από το συλλαλητήριο για την ονομασία του κράτους των Σκοπίων στη Θεσσαλονίκη, όπου ο ανταποκριτής της ΕΡΤ στην βορειοελλαδίτικη πόλη είδε λίγα λεπτά πριν την έναρξη του συλλαλητηρίου «μερικές δεκάδες άτομα συγκεντρωμένα στην Πλατεία Αριστοτέλους».
  Οι βομβαρδισμοί συνέχισαν το επόμενο διάστημα: πριν μερικές εβδομάδες ο πρωθυπουργός των Σκοπίων έδωσε συνέντευξη σε διεθνές μέσο για το ονοματολογικό και δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι σε παλιότερη συζήτησή του με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, ο δεύτερος του είχε ξεκαθαρίσει ότι οι Έλληνες δεν πρόκειται να αντιδράσουν στο θέμα του ονόματος (μήπως γιατί δεν θα ρωτηθούν ποτέ;). Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων μετέδωσε τη συνέντευξη του Ζόραν Ζάεφ, χωρίς όμως αυτή την ασήμαντη μεν αλλά χαρακτηριστική αποστροφή του λόγου του.
  Τον Αύγουστο, ο Έλληνας Πρωθυπουργός ταξίδεψε στην Ιθάκη για να εκφωνήσει από εκεί προς τον ελληνικό λαό ένα διάγγελμα και μαγνητοσκόπησε το διάγγελμα στην κορυφή ενός λόφου, η πρόσβαση προς τον οποίο είχε απαγορευτεί για κάθε δημοσιογράφο και τηλεοπτικό συνεργείο, εκτός από το συνεργείο της ΕΡΤ που είχε αναλάβει τη μαγνητοσκόπηση.
ΌΛΑ στη φόρα, λέμε..!
  Λίγο καιρό πριν, ένα διευθυντικό στέλεχος της ΕΡΤ, άνθρωπος της κυβέρνησης ασφαλώς, με μακρά εμπειρία στο ραδιόφωνο, κατάγγειλε ότι άλλα διευθυντικά στελέχη, άνθρωποι της κυβέρνησης κι αυτοί χωρίς την παραμικρή ιδέα από ραδιόφωνο, του απαγόρεψαν να αξιολογήσει και να επιλέξει νέα ραδιοφωνικά στελέχη, με μια ασήμαντη, γραφειοκρατική δικαιολογία, προκειμένου, να προωθήσουν δικά τους άτομα, εκτός της διαδικασίας αξιολόγησης.
  Την προηγούμενη εβδομάδα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, που ανάθεμά με κι αν ξέρει κατά που πέφτουν τα Σκόπια, η Μπίτολα και η Φλώρινα, έκανε δήλωση υπέρ του ‘Ναι’ στο δημοψήφισμα του κράτους των Σκοπίων, αναφέροντάς το πεντέξι φορές ως ΄’Μακεδονία’. Το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και η ΕΡΤ μετέδωσαν την είδηση χωρίς όμως να αναπαράγουν πιστά τη φράση του Τραμπ ο οποίος ούτε ‘Βόρεια’, ούτε ‘Νότια’, ούτε ‘Πάνω’ ούτε ‘Κάτω’, ούτε ‘Νέα’, ούτε ‘Παλιά’ καταλαβαίνει και ονοματίζει το κράτος νέτα- σκέτα: Μακεδονία.

  Πριν μερικές ημέρες δύο δημοσιογράφοι της ΕΡΤ, αντιπαθέστατοι και οι δύο, πλακώθηκαν δημόσια για το κόστος της εκπομπής του ενός από αυτούς, με τον άλλο, τον καταγγέλλοντα, να ζητάει την επέμβαση του εισαγγελέα σε βάρος του καταγγελλόμενου. Δύο γάιδαροι μάλωναν…
  Τέλος, μόλις προχθές, σε τηλεοπτική εκπομπή σε κρατικό κανάλι, ένας δημοσιογράφος της ΕΡΤ δήλωσε ότι παρακολουθώντας την ομιλία του Μητσοτάκη στην ΔΕΘ ήταν σαν να παρακολουθούσε την ομιλία ενός ‘φασίστα θεωρητικού’ της μεσοπολεμικής Ιταλίας.
  Σας θυμίζω ότι και την εποχή του δημοψηφίσματος στην Αγγλία για την παραμονή ή όχι της χώρας στην ΕΕ, η ανταποκρίτρια της ΕΡΤ στο Λονδίνο μας λιβάνιζε καθημερινά για το πόσο ακροδεξιοί και φασίστες είναι οι ψηφοφόροι του Brexit, στο δημοψήφισμα του πανίβλακα Ματέο Ρέντζι στην Ιταλία για το πόσο σωστά ήταν τα συνταγματικά μέτρα που εισηγήθηκε και καταψηφίστηκαν ρίχνοντάς τον από την κυβέρνηση, ενώ κι η κάλυψη των γεγονότων στην Καταλονία πέρυσι ήταν εμφανώς φιλο-Ισπανική, με την ανταποκρίτρια της ΕΡΤ από τη Μαδρίτη να υποστηρίζει οτι την ανεξαρτητοποίηση της Καταλονίας θέλουν κυρίως οι βιομήχανοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες για να μην πληρώνουν φόρους στο ισπανικό κράτος.

  Τι συμβαίνει; Δεν αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι αυτοί ότι έχουν ξεπεράσει κατά πολύ και προ πολλού κάθε έννοια δημοσιογραφικής δεοντολογίας και φτάνουν πλέον στα όρια της δημοσιογραφικής -της πολιτικής για την ακρίβεια- αλητείας;
  Δεν αντιλαμβάνονται οι Ταλιμπάνηδες της ΕΡΤ του 5% τηλεθέαση ότι όλοι τους είναι αναλώσιμοι και πεπερασμένοι; Οτι σήμερα είναι κι αύριο δεν θα τους θυμάται ούτε η μάνα τους. Ότι με αυτά που κάνουν, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να καρφώνουν ακόμα περισσότερα καρφιά στο πολυτελές μεν αλλά βρωμερό φέρετρο της ΕΡΤ;
                                                                               Θανάσης Αντωνίου

Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Ξεκίνησε η προεκλογική περίοδος...   *

* (φωτό DK R, από Συκιά Χαλκιδικής)
Eίστε για ένα 'διπλό';
Αγαπητή οικογένεια πολυτέκνων από τη Θεσσαλονίκη

Που ζείτε στον 4ο όροφο πολυκατοικίας και που πρόσφατα καταδικαστήκατε από δικαστήριο της συμπρωτεύουσας, ύστερα από καταγγελία άλλου ενοίκου της πολυκατοικίας, επειδή τα παιδιά σας έκαναν τρομερή φασαρία 24 ώρες το 24ώρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και έπαιζαν μάλιστα μπάλα μέσα στο διαμέρισμα.
Είμαστε 4μελής οικογένεια – πατέρας, μάνα, κόρη και γιος- από Αθήνα και θα θέλαμε να μάθουμε αν είστε σύμφωνοι για ένα παιχνιδάκι μπάλα στο διαμέρισμά σας και ρεβάνς στο δικό μας στην Αθήνα. Το δικό μας τερέν είναι ένα σαλονάκι γύρω στα 15 τετραγωνικά, στο οποίο εφόσον μαζέψουμε τηλεόραση, στερεοφωνικό και βιβλιοθήκη γίνεται ένα ωραιότατο γηπεδάκι για 3Χ3. Θα παίζουν τρεις μας και θα υπάρχει ένας στον πάγκο για αλλαγή.
Το έπαθλο για όποια ομάδα κερδίσει θα είναι ένα ωραιότατο γεύμα σε παραδοσιακή ταβερνούλα στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη (ανάλογα το νικητή…) με σουβλάκια (καλαμάκια τα λέμε εμείς), πατατούλες τηγανιτές, φετούλα στα κάρβουνα, τζατζικάκι και μπυρίτσα ή χύμα κρασάκι.
Μένουμε στον δεύτερο όροφο πολυκατοικίας, στον πρώτο υπάρχει ζευγάρι ηλικιωμένων που περνούν πολλά Σαββατοκύριακα το χρόνο και σχεδόν 3 μήνες το καλοκαίρι στο εξοχικό τους στον Άγιο Κωνσταντίνο Φθιώτιδας. Πάνω μας, στον τρίτο, το διαμέρισμα είναι αδειανό προς το παρόν γιατί η καλή γιαγιά που έμενε σε αυτό πέθανε πρόσφατα και ο γιός της, επιστήμων στην Αμερική, δεν έχει αποφασίσει ακόμα τι θα το κάνει. Δεν θέλει να το πουλήσει γιατί είναι λεφτάς, δεν θέλει να το νοικιάσει γιατί έχει ακούσει ότι εδώ στην Ελλάδα οι νοικάρηδες δεν πληρώνουν και κάνουν ζημιές (π.χ παίζουν μπάλα μέσα στο σπίτι), ούτε έρχεται όμως να μείνει γιατί δεν είναι μαλάκας να αφήσει τις ΗΠΑ για την Ελλαδίτσα. Οπότε δεν θα έχουμε πρόβλημα.
Θα μου πείτε ότι υπάρχει το πρόστιμο των 300 ευρώ που θα σας επιβληθεί για τη φασαρία, σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου. Μην ανησυχείτε: αν είναι να τρελάνουμε τον γαμιόλη το γείτονα, ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!!!
https://www.protothema.gr/greece/article/818216/apisteuto-polutekni-oikogeneia-tha-plironei-300-euro-stous-geitones-otan-ta-paidia-kanoun-fasaria/

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

O Tσίπρας στην Ιθάκη- όχι το νησί...- για απεξάρτηση από την εξουσία. Το διάγγελμα που λειτούργησε σαν overdose...οι "παρενέργειες" στον Τύπο.
Tελεσίγραφο της ιστορικής 'Αυγής' στον πρωθυπουργό για το παραπάνω πρωτοσέλιδο: "Ή εμείς ή αυτοί..!"
  Συμβολική- το δίχως άλλο- ήταν η επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Ιθάκη. Η επιλογή του συγκεκριμένου νησιού ως τόπος από τον οποίο ο πρωθυπουργός απευθύνθηκε στον ελληνικό λαό μόνον τυχαία δεν ήταν.
  Σύμφωνα με πληροφορίες των Διαχειριστών του Χάους, ο ηγέτης της κυβέρνησης τα' χει παίξει εντελώς από τη συνεχιζόμενη διακυβέρνηση της χώρας και δε μπορεί ν' αντισταθεί καν στη σκέψη περί αποχώρησης του από την εξουσία.
"Δεν το κουνάω με τίποτα..." φέρεται να είπε σε κολλητό του κουμπάρου του αδερφού του ξαδέρφου κοινού φίλου του με χαοτικό συνΔιαχειριστή. "Θέλω κι άλλο, κι άλλο...θέλω να γίνω ΝτάΪσελμπλουμ, Μέρκελ, Μοσκοβισί, ότι να'ναι..." συνέχισε στο παραλήρημα του ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια τσιπουροκρασομπυρομοχιτομεζέ που έλαβε χώρα σε bar restaurant (παρακαλώ...) του νησιού.
  Οι κολλητοί του πάντως, που ήταν και αυτοί που τον οδήγησαν με διάφορες "ντρίπλες" στο νησί, λέγεται πως τον προσέγγισαν ήδη με σκοπό να τον πείσουν να ενταχθεί στο, υπό "κατασκευήν" ειδικά για πάρτη του, υπο-τμήμα του γνωστού κέντρου απεξάρτησης "Ιθάκη" για να αρχίσει την προσπάθεια του για απεξάρτηση από το έντονα εθιστικό "ναρκωτικό" που ονομάζεται 'εξουσία'.
Η 'Αυγή' σε νευρική κρίση-Αιτία η 'Εφ.Συν.'

Η νέα μέρα ξημέρωσε απ' την Ιθάκη | Η Εφημερίδα των Συντακτών - efsyn https://www.efsyn.gr/arthro/i-nea-mera-ximerose-ap-tin-ithaki - «Γιατί η Ιθάκη είναι μόνο η αρχή».

  Η ως άνω λεζάντα στην πρώτη σελίδα της 'Εφ.Συν.', η φωτογραφία του Αλέξη η οποία λειτούργησε στον πρωθυπουργό ως overdose, αλλά κυρίως οι συνεχείς αβάντες της εφημερίδας στον Τσίπρα και στο ΣΥΡΙΖΑ γενικότερα, προκάλεσαν (για ακόμη μια φορά) την έκρηξη στελεχών (σ.σ. ανδρών...) της ιστορικής (και επίσημης) εφημερίδας του κόμματος που τραβούσαν τα μαλλιά αμφότερων των κεφαλών τους.
"Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτό- ή αυτοί ή εμείς" είπε σε κολλητό του γκόμενου της γκόμενας της πρώην συζύγου γνωστού δημοσιογράφου της εφημερίδας συνΔιαχειριστής του ιστολογίου μας και μας το μετέφερε αυτούσιο.  "Οι κουφάλες το' χουν παραχέσει - δεν υπάρχει περίπτωση να συνυπάρξουμε σ' αυτή τη χώρα και οι δυο μας. Αυτοί γλείφουν τον Αλέξη σε κάθε σημείο του σώματος του!" συμπλήρωσε ο δημοσιογράφος. "Εμ 'κερατάδες', εμ και 'χρεωμένοι, εμ και χωρίς κυκλοφορία...όχι, δεν γίνεται- θα 'χουμε ιστορίες, σας το λέω με βεβαιότητα" ολοκλήρωσε ο γνωστός λειτουργός του Τύπου.
  Πληροφορίες του ιστολογίου μας θέλουν στελέχη της 'Αυγής' να επιχειρούν να επικοινωνήσουν με τον πρωθυπουργό και να του ζητήσουν- χωρίς ευγένειες, πρωτόκολλα και άλλες τέτοιες γνωστές μαλακίες- να ζητήσει με τη σειρά του από τους υπεύθυνους της 'Εφ.Συν.' να 'πατήσουν' φρένο ή έστω να αφήσουν το ρημάδι το ποδάρι τους από το γκάζι...
Και οι πιο δυνατές συμπάθειες έχουν τα όρια τους...(- όχι όμως και οι παράφοροι έρωτες...)

*pics'credits: F.Syn. - Alta Mira Recovery Programs - αττικά νέα

Τρίτη 14 Αυγούστου 2018

Δημήτρης Σωτηρόπουλος: "Η ελληνική κοινωνία πολιτών και η οικονομική κρίση"

   Η κατάρρευση του κομματικού συστήματος με την είσοδο της Ελλάδας στο τούνελ της οικονομικής κρίσης το 2010, τα αλλεπάλληλα προγράμματα μεταρρυθμίσεων που επέβαλαν οι δανειστές και το διεθνές κεφάλαιο, η απότομη φτωχοποίηση μεγάλου τμήματος του ελληνικού λαού και η κρίση αντιπροσώπευσης έφεραν αλλαγές σε αυτό που οι πολιτικοί και κοινωνικοί επιστήμονες αποκαλούν «κοινωνία των πολιτών». 
                                          Η τέχνη της προώθησης
  Η κινητοποίηση του ελληνικού λαού για να αποκρούσει την επέλαση του άγριου νεοφιλελευθερισμού προκάλεσε, τα πρώτα χρόνια της κρίσης, αλλαγές στη σύσταση και τη λειτουργία της κοινωνίας των πολιτών: παλιά μορφώματα όπως οι (αμαρτωλές σε μεγάλο ποσοστό) ΜΚΟ υποχώρησαν, ενώ νέες εκφάνσεις συλλογικότητας αναδύθηκαν. Ήταν όμως αληθινά ποιοτική αναβάθμιση του ρόλου της κοινωνίας των πολιτών αυτό που ζήσαμε από το 2010 και μετά; Πόσο ουσιαστική μπορεί να είναι η συμβολή της μέσα σε ανταγωνιστικές, ταξικές κοινωνίες όπως οι ευρωπαϊκές; Είναι η Εκκλησία, τα συνδικάτα και τα πολιτικά κόμματα μορφές της κοινωνίας των πολιτών; 
                                                   Κι εδώ, υστέρηση
  Ο Δημήτρης Σωτηρόπουλος, καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δημοσιεύει ένα μικρό, καλογραμμένο, πυκνό, επικαιροποιημένο και πλούσιο σε ιδέες έργο για την κοινωνία των πολιτών. Εξετάζει σφαιρικά το θέμα του, εκθέτει το πώς ήταν διαμορφωμένη πριν και κυρίως πώς εξελίχθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης η κοινωνία των πολιτών, παρουσιάζει πολλές και αντιθετικές μεταξύ τους απόψεις σχετικά με τη φυσιογνωμία και το περιεχόμενο της κοινωνίας των πολιτών, ενώ δεν παραλείπει να συγκρίνει την ελληνική πραγματικότητα με τη διεθνή.
  Μάλιστα, ξεκινάει από εκεί: η Ελλάδα, σύμφωνα με τον Δ. Σωτηρόπουλο, διαθέτει μια μικρή σε μέγεθος, αρκετά προβληματική αλλά πάντως υπαρκτή και ορατή κοινωνία των πολιτών. Όπως και σε δεκάδες άλλες εκφάνσεις του καθημερινού βίου της, έτσι και στην κοινωνία των πολιτών, η Ελλάδα πληρώνει την κακοδαιμονία του παρελθόντος της.
  Η πατρονία ως ο κύριος τρόπος διαμεσολάβησης του πολίτη με το Κράτος, η σταδιακή αποστασιοποίηση του πολίτη από την πολιτική και το ισχνό «κοινωνικό κεφάλαιο» της χώρας (το ορίζει ως η εμπιστοσύνη των ανθρώπων σε φορείς και θεσμούς) είναι οι τρεις λόγοι για τους οποίους, σύμφωνα με τη γνώμη του, η χώρα μας απέχει από αυτό που αποκαλούν στην Ευρώπη «κοινωνία των πολιτών».
Είναι επίσης γνωστό ότι η Ελλάδα υπολειπόταν σε συμμετοχή πολιτών της, αλλά και σε πόρους που κατευθύνονταν προς την κοινωνία των πολιτών, παρότι υπήρχαν σημαντικά κοινωνικά δίκτυα που έπαιζαν ρόλο ταυτόσημο ή παραπλήσιο με αυτό που περιγράφει η δυτική βιβλιογραφία για τον συγκεκριμένο όρο. Αθλητικά σωματεία και θρησκευτικές ομάδες, πολιτιστικοί σύλλογοι και φιλανθρωπικές οργανώσεις ήταν μερικές εκφάνσεις της κοινωνίας των πολιτών, οι περισσότερες από τις οποίες απέκτησαν τη γνώριμη σε μας μορφή τους μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας το 1974.
  Ο συγγραφέας επιχειρεί να ρίξει φως στις αντιφάσεις που χαρακτηρίζουν την ελληνική κοινωνία, όπως π.χ. το γεγονός ότι στην Ελλάδα προκηρύσσονται οι περισσότερες γενικές απεργίες στην Ευρώπη χωρίς όμως ιδιαίτερη μαζικότητα. Προσπαθεί να διακρίνει λεπτές έννοιες όπως την «αφανή» από την «εμφανή» κοινωνία των πολιτών (στην πρώτη απουσιάζει η ιεραρχική οργάνωση και η νομική κατοχύρωση της δεύτερης), ενώ εξετάζει και το φαινόμενο αντιδημοκρατικών μορφών κοινωνίας πολιτών, όπως τα συσσίτια της Χρυσής Αυγής. Καταγράφει επίσης άτυπες συσσωματώσεις της ελληνικής κοινωνίας που εμφανίστηκαν μετά το ξέσπασμα της κρίσης, όπως οι εναλλακτικές δομές υγείας, τα δίκτυα πώλησης χωρίς μεσάζοντες κ.ά.
  Οι «Αγανακτισμένοι», αλλά και το κίνημα «Δεν πληρώνω» εξετάζονται ως ιδιαίτερες, δυναμικές, καινοφανείς μορφές κοινωνίας των πολιτών, αφού όμως πρώτα ο συγγραφέας καταγράφει κάποιες ενστάσεις για το κατά πόσο τα συλλογικά αυτά μορφώματα υπακούν στη διεθνή ορολογία.
  Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συγγραφέας ξεπλέκει γρήγορα με τις κλασικές μαρξιστικές και τις νεομαρξιστικές θεωρίες για την κοινωνία των πολιτών. Γράφει ότι η σκεπτικιστική –συχνά απορριπτική– στάση των μαρξιστών για την κοινωνία των πολιτών «ηχεί πολύ παράξενα σήμερα».
  Πράγματι, μερίδα της αριστεράς απορρίπτει ή απαξιώνει την κοινωνία των πολιτών. Το ΚΚΕ είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα: την πρώτη περίοδο της κρίσης διαχώρισε τη θέση του π.χ. από το κίνημα της πατάτας, που λίγο ως πολύ το θεώρησε δούρειο ίππο του καπιταλισμού για τον αφοπλισμό της εργατικής τάξης και την καταστολή των ταξικών αγώνων (που τότε φούντωναν ερήμην του Κόμματος). 
                                                  Φαινόμενο σε εξέλιξη
  Αξιοποιώντας ευρωπαϊκές και εγχώριες έρευνες, βασισμένος στη σύγχρονη βιβλιογραφία, αλλά στηριζόμενος και στην παλιότερη ανάγνωση των κοινωνικών κινημάτων από δυτικούς πανεπιστημιακούς, ο συγγραφέας επιχειρεί να οριοθετήσει τον κόσμο της αλληλεγγύης, των άτυπων δικτύων και της κοινωνικής ευαισθητοποίησης, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για ασφαλή συμπεράσματα, μιας και οι έρευνες συνεχίζονται ενώ καθημερινά νέες μορφές της κοινωνίας των πολιτών αναδύονται ενώ άλλες, όπως π.χ. οι παραδοσιακές ΜΚΟ, υποχωρούν.
  Το συμπέρασμά του είναι ότι η συγκυρία παρείχε ευκαιρίες και σε λιγότερο ισχυρά τμήματα της κοινωνίας των πολιτών (σε σχέση π.χ. με τις πανίσχυρες αλλά διεφθαρμένες ΜΚΟ ή τα πλήρως απαξιωμένα συνδικάτα), να οργανωθούν και να αποκτήσουν «φωνή» καταλαμβάνοντας χώρους στη δημόσια σφαίρα. Πρόκειται για χώρους που ανοίγονται και για μορφώματα που σχηματίζονται λόγω της υποχώρησης των παλιών, παγιωμένων ρυθμίσεων και συσχετισμών ανάμεσα στην κοινωνία των πολιτών και το Κράτος.
  Δεν είναι τυχαίο ότι κατά την τελευταία γενική απεργία που προκήρυξε η ΓΣΕΕ στις 30 Μάη, η συγκέντρωσή της στην πλατεία Κλαυθμώνος αριθμούσε μερικές δεκάδες μεσήλικες κομματικούς συνδικαλιστές του δημοσίου ενώ, λίγο πιο πέρα, οι αναρχοσυνδικαλιστικές ομοσπονδίες και τα αυτοοργανωμένα συνδικάτα βάσης –τα οποία συμμετείχαν στην απεργία αν και είχαν καταγγείλει ορθά το έωλο πλαίσιό της– αριθμούσαν δεκαπλάσιους άγριους, συνειδητοποιημένους ταξικά μητροπολιτάνους.
                                        Θανάσης Αντωνίου (από το diastixo.gr)
Η ελληνική κοινωνία πολιτών και η οικονομική κρίση
Δημήτρης Α. Σωτηρόπουλος
εκδόσεις Ποταμός

*ics'credit:  isolution.gr - oroskopos

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018

Πάντα ΜΠΡΟΣΤΑ η Ελλάς..! (και κάποιοι ...από πίσω...)

special video clips: "Μπαίνοντας από την...πίσω πόρτα" & "Δε θα έπρεπε να πονάει από πίσω" (by JACK & JILL)
  Τελικά, αυτή η χώρα δημιουργήθηκε για να βρίσκεται πάντα μπροστά...από αρχαιοτάτων χρόνων, όταν η συγκεκριμένη 'έκφραση' (αυτο)εξηγούνταν κυριολεκτικά- λέξη προς λέξη- και η ερμηνεία της απέδιδε τα του κάισαροος τω καίσαρι...
  Από τη στιγμή όμως που ο "Καίσαρας" (ας παραλείψουμε κάποιων αιώνων γεγονότα που επηρέασαν - "τροποποίησαν" - μετάλλαξαν τον κόσμο as we knew it ) ανέλαβε τα ηνία και οι 'χρυσοί αιώνες', οι (θρυλούμενες) διαπλανητικές επαφές και οι -άνευ προηγουμένου και επομένου- φιλοσοφικές αναζητήσεις έπαψαν να αποτελούν το ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ σε αυτόν τον κόσμο, άλλαξαν όχι μόνον τα κόζια αλλά "πληρώθηκαν" οι παλιές δόξες, αναδρομικά και επί του (..."εκάστοτε") παρόντος...
  Η πάλαι ποτέ 'αυτοκρατορία' της Αθηναϊκής (ή της Μακεδονικής ή της ...κ.ο.κ.) παγκόσμιας "μητρόπολης", μετετράπη με την πάροδο των αιώνων σε βυζάντιο, μετέπειτα Ελλάς κλπ κλπ και-για να μη μακρυγορούμε- φθάσαμε στην 'ψωροκώσταινα' και στο σήμεραααααα....
  Και όμως, κυρίες και κύριοι, η Ελλάς παραμένει μπροστά...Πρώτη παντού...
  Στις φωτιές? αλλίμονο...Νωπές οι μνήμες, η φρίκη, οι πληγές, ΟΛΟΦΑΝΕΡΕΣ οι ευθύνες.
  Στους σεισμούς? Πρώτη στας ευρώπας, 6η στον κόσμο- εδώ δε φταίει το κράτος για το ότι είναι...κουνιστό το (λεγόμενο και-) θεϊκό "οικόπεδο", φταίει όμως στην αντιμετώπιση του φαινομένου και στη διαχείριση των σχέσεων του με τον...Εγκέλαδο...
  Στις πλημμύρες? Εκεί να δεις ...κωπηλατικούς αγώνες, με έπαθλο την επιβίωση και τη διάσωση ζωντανών και ακινήτων...
  Στην καθαριότητα, την 'τακτοποίηση' τη χωροταξική' - οικολογική και τις ανομίες που 'ακολουθούν' το οτιδήποτε χτίζεται, πωλείται, αγοράζεται ή γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης;...Η λαμογιά πάει σύννεφο...
  Που μας οδηγεί κατευθείαν στη διαφθορά... Πρωτομάστορας ο έλλην...σε παγκόσμια κλίμακα...
  Πάντα μπροστά...ακόμη και στην κρίση...στην (δήθεν) έξοδο-είσοδο-(δήθεν)έξοδο-είσοδο...και πάει λέγοντας. Άσε τους μαλάκες τους ισπανούς, τους πορτογάλους, τους ιρλανδούς που τη 'σκαπούλαραν' κάπως τη δουλειά, άσε και τις κουφάλες τα τσιπριωτάκια να κουρεύονται, έτσι όπως τους τα πήραν τότες....- εμείς εδώ έχουμε μάγκες πολιτίσιανς που ξέρουν πως (δεν) θα σταματήσει αυτό το ξέσκισμα ποτέ. Για μαλάκες μας περάσανε;

  Έτσι...Πάντα μπροστά η Ελλάς και οι έλληνες, αλλά: με κάποιους από πίσω...και...(πάμε πάλι),είσοδος-΄έξοδος-είσοδος-έξοδος-ξανά είσοδος (ουφ!)- ...και μάλιστα χωρίς βαζελίνη- τι λέω??? χωρίς καν σάλιο...Πάντα μπροστά...Tι κι αν έλεγε ο Νίτσε για τον πολιτισμό "τον ηνίοχο- κάθε προηγούμενου και κάθε επόμενου..." και για εκείνη την "...αχτίδα φωτός μες στο σκοτάδι..." και άλλα πολλά που είτε θα γελούσες όταν τα διάβαζες είτε θα σκεφτόσουν πολλά και διάφορα αλλά...το σίγουρο είναι πως στ' αλήθεια δε θα μπορούσες να κρατήσεις εκείνο το ένα δάκρυ μέσα σου...ακόμη κι αν δεν το άφηνες να κυλήσει.

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

Αλήθειες που καίνε...
 .  Έχει ξαναειπωθεί αλλά η ιστορία (μας) δεν παύει να μας το θυμίζει σε τακτά χρονικά διαστήματα: σε αυτό το κράτος, για να λάβει κανείς τη βοήθεια που του αναλογεί, πρέπει να καταστραφεί ολοσχερώς. Σ' αυτό το κράτος-τέρας, όπου- με όλο το σεβασμό και το πένθος για τους πυροπαθείς και τα θύματα της τραγωδίας της "χιλιοκαμμένης" Αττικής- οι μονίμως "καμμένοι" από χίλια μύρια προβλήματα δεν έχουν να ελπίζουν στα αυτονόητα- εκτός και αν φθάσουμε στο "...ο θεός να βάλει το χέρι του."
  Αυτά, σ' αυτό το κράτος, δίδονται μόνο όταν η κατάσταση αποδειχθεί "μη αναστρέψιμη". Αυτό το ανάλγητο κράτος, θυμάται τις απαλλαγές από δάνεια και οφειλές-χαράτσια, τα επιδόματα, τις έκτακτες βοήθειες και τη δικαιοσύνη όταν κάποιοι- οι πιο άτυχοι- φθάσουν να μην έχουν πια στον ήλιο μοίρα και όλα αυτά μοιάζουν να έχουν χάσει το νόημα τους και τη σημασία τους.
  Σ' αυτό το απάνθρωπο κράτος, που επί δεκαετίες τράφηκε από τις ανομίες την κακοδιαχείριση, την αδιαφορία για-τα-πάντα-όλα-φθάνει-να-μη-μας-αγγίζουν, αυτά συνέβησαν, συμβαίνουν και πιθανότατα θα συνεχίζουν να συμβαίνουν...σ' αυτό το κράτος που γιγαντώθηκε χάρη στην ανοχή όλων μας.
  Έγκλημα, τιμωρία, αδικία- και"κακοδικία"...
     "Η 'καθυστερημένη' ( ή "κατόπιν ...εορτής") δικαιοσύνη είναι ( και ισοδυναμεί με) άρνηση της 
      ίδιας της δικαιοσύνης"
(Ο Γουίλιαμ Γκλάντστοουν ήταν διαπρεπής Άγγλος πολιτικός του Φιλελεύθερου Κόμματος που διετέλεσε πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου.Διακρίθηκε για τη ρητορική του δεινότητα και τον φιλελληνισμό του. Βικιπαίδεια Γέννηση: 29 Δεκεμβρίου 1809, Rodney Street, Liverpool, Λίβερπουλ, Ηνωμένο Βασίλειο Απεβίωσε: 19 Μαΐου 1898, Κάστρο Χάουαρντεν
                     (πηγή: Βικιπαίδεια)
                    *pics'credit:1) peace- Blogger,  2)Δημιουργία, Ξανά!
ΑΛΗΘΕΙΕΣ #XIII
"Art is the lie that enables us to realize the truth. - H τέχνη είναι το ψέμα που μας καθιστά ικανούς να αντιληφθούμε την αλήθεια"
                                  Pablo Ruiz Picasso     (1881-1973)
                                  (*pic: pinterest.com)

Τρίτη 24 Ιουλίου 2018

"Απάνθρωπο να πηγαίνει κανείς στη δουλειά με καύσωνα- η δουλειά μπορεί να 'βγει' και από το σπίτι μέσω chat..."- Έτη φωτός- εξ Ηλίου Ανατέλλοντος- μπροστά η η hi tech ,'δυτική' αλλά με ρίζες στην παράδοση, ΙΑΠΩΝΙΑ
by DK R
  Είναι αναμφισβήτητα η πλέον προηγμένη, τεχνολογικά, κοινωνία του πλανήτη- σε όλα τα επίπεδα: οικονομία/βιομηχανία/ρομποτική & ΤΝ, εργασία, στέγαση, υγεία, παιδεία, τέχνες...τα πάντα στην Ιαπωνία, μοιάζουν να έρχονται από το...μέλλον, σήμερα κιόλας. Και αυτό είναι κάτι που μαρτυρούν όλοι όσοι επισκέπτονται τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και επιστρέφουν εντυπωσιασμένοι- το λιγότερο...- από την εξέλιξη που παρατηρούν σε κάθε πεδίο της καθημερινότητας.
  Αλλά αυτό που προκαλεί σχεδόν το θαυμασμό (στους περισσότερους έστω) είναι το ότι οι κάτοικοι της πλέον προηγμένης χώρας της άπω ανατολής κρατούν ισχυρούς και σταθερούς δεσμούς με την παράδοση.
   Όσο και αν το πανταχού παρών 'νέον' κάνει τη νύχτα μέρα στις μεγάλες πόλεις της χώρας και τα κάθε είδους τεχνολογικά επιτεύγματα αποτελούν μέρος της καθημερινής ζωής του ιάπωνα, η παράδοση με τη μορφή των λουτρών μετά του απαραίτητου διαλογισμού και χαλάρωσης, τα θρυλικά μασάζ, η κυρίαρχη τάση για σοφή χρήση του χώρου και η αδιαφορία για το 'τεράστιο' και το πομπώδες αλλά κυρίως η γενικότερη τάση για σεμνότητα και ο σεβασμός στους γηραιότερους αντί της γνωστής 'ιδρυματοποίησης' (βλ. εγκατάλειψης...) των ατόμων της τρίτης ηλικίας που κυριαρχεί στον υπόλοιπο δυτικό κόσμο και βεβαίως η ενσωμάτωση των τοπικών στοιχείων της φύσης σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη κοινωνία, προκαλούν θαυμασμό αλλά και σκέψεις για το προς τα που -και πως- κατευθύνεται ο κόσμος μας.
   Τι κι αν έχουν αποκαλέσει τους ιάπωνες, 'απόγονους' ερπετοειδούς φυλής που 'κρατά' από τους ...Νεφελίμ, τι εξωγήϊνους τους έχουν 'βαφτίσει', τι 'διασταύρωση' με το ημι-ανθρώπινο είδος που κατοικεί στα ...έγκατα της Κούφιας Γης...
  Εμείς θα αγνοήσουμε τις συνωμοσιολογικές θεωρίες (ας τις αφήσουμε για τους φανατικούς του είδους) και ας αναφέρουμε- ελέω κλιματικής αλλαγής και αύξησης της θερμοκρασίας παγκοσμίως (που πολλοί κάποτε αποκάλεσαν "παραμύθια" και κατευθυνόμενη πληροφόρηση)- τον γιαπωνέζικο τρόπο αντιμετώπισης των εργαζόμενων σε συνθήκες καύσωνα και σε έναν κόσμο όπου η παραγωγή, η κατανάλωση και η 'ανάπτυξη' αποτελούν ζητούμενα και...προαπαιτούμενα για μια αξιοπρεπή (από οικονομικής άποψης) διαβίωση.
Τhe Japanese way
  Οι ...μυστήριοι, λοιπόν, ιάπωνες, όπως πληροφορηθήκαμε από διεθνές πρακτορείο ειδήσεων το οποίο αφιέρωσε σεβαστό τηλεοπτικό χρόνο αποκαλύπτοντας -μιλώντας με υπεύθυνους κρατικών και ιδιωτικών φορέων και εταιρειών- πως οι προϊστάμενοι πολλών εξ αυτών δεν υποχρεώνουν τους υπαλλήλους τους να προσέρχονται στο πόστο τους όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 31-32 βαθμούς Κελσίου.
  "Προτιμούμε να αφήνουμε τους εργαζόμενους να κάθονται σπίτι τους και να κάνουν τη δουλειά τους από εκεί- συνεννοούμαστε και συνεργαζόμαστε μέσω chat στα computer μας..." τόνισε υπεύθυνος μεγάλης εταιρείας."Είναι απάνθρωπο να υποχρεώνεται κάποιος να πηγαίνει στην εργασία του όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει τόσο- ιδιαίτερα από τη στιγμή που υπάρχει τρόπος να γίνεται η εργασία από το σπίτι- είναι καλύτερο και πιο παραγωγικό για όλους...".
  Να προσθέσουμε πως θα ήταν το πο ενδιαφέρον ταξίδι- για τον υπογράφοντα τουλάχιστον...ακόμα και στο rock n' roll, οι ιάπωνες ήταν από τους πλέον φανατικούς εραστές του είδους- ποιός δε θυμάται τις γιαπωνέζικες περιοδείες των 'όποιων-να-'ναι (από τα '70s κιόλας) προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και το κοινό τους αλλά κυρίως τη (ζητούμενη για πολλές μικρές, αρχικά, μπάντες που στη συνέχεια δοξάστηκαν και στην πατρίδα τους) αυτοπεποίθηση. Από τουε Beatles ως τους Deep Purple και από τους Grand Funk ως τους Hanoi Rocks και τους Cheap Trick.
Japan X-ο ροκ θρύλος της Ιαπωνίας -(κάτω:Guitar Wolf, the latest sensation.)
  Το 'γιν' έχει ειπωθεί, πως συνυπάρχει με το 'γιαν'- η Γιακούζα με τους ιερείς, η ακραία μόδα και το σούμο με το baseball και τους αρχαίους ναούς, οι Guitar Wolf με τις παιδικές χορωδίες, τα σούσι με την ανατολίτικη vegan κουζίνα- όλα μαζί, σε μια 'διαφορετικού' τύπου 'αρμονία' ή έστω μια ισορροπία- με όλα τα θετικά και τα αρνητικά, όπως παντού άλλωστε...Ain't it somehow like that?
                                                                                      Japan Rules, folks- any objections?
  *pics'credit: Travellience, Come On Out - Japan, Wikipedia, The Daily Beast

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018

Γιώργος Αναγνωστόπουλος: "Παγκόσμιος θόρυβος - 50 χρόνια heavy metal"...Τhe NOISY, ballsy, mutant side o' rock n' roll.    *feat.  ΙRON MAIDEN in ATHENS 2018+ LOADS OF OL' SCHOOL CLASSICS: :.MOTORHEAD, ANVIL, JUDAS PRIEST, OZZY with RANDY, VENOM + (numetalheads ASSJACK & HANK III).   -ACES HIGH..!
  Πριν από χρόνια, ένας Έλληνας προμότερ μουσικών συγκροτημάτων μού είχε πει σε συνέντευξή του: «Φέρνω δυο-τρεις μεγάλες metal μπάντες τον χρόνο για να καλύψω τα έξοδά μου – φως, νερό, τηλέφωνα, ενοίκια γραφείων και μισθούς εργαζομένων. Και φέρνω και καμιά δεκαριά rock μπάντες μήπως και βγάλω και γω κάτι».
  Το heavy metal είναι ένα από τα σημαντικότερα, σε εμπορική αξία, παρακλάδια του rock με εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον κόσμο, με χιλιάδες ενεργές μπάντες (σε κάθε σημείο του πλανήτη) και αναρίθμητες ερασιτεχνικές ή επαγγελματικές ηχογραφήσεις, είτε στη φυσική μορφή των δίσκων (ψηφιακών ή βινυλίου), είτε στον αχανή διαδικτυακό χώρο.
  Πέρα όμως από ένα μουσικό ιδίωμα με φανατικούς οπαδούς και μια τεράστια βιομηχανία να το υποστηρίζει (από ρουχισμό μέχρι διοργανώσεις φεστιβάλ κι από βιντεοκλίπ μέχρι μουσικό εξοπλισμό), το heavy metal είναι μια υποκουλτούρα η οποία διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν περιγραφεί από κοινωνικούς επιστήμονες κι ορίζουν τη συγκεκριμένη έννοια.
TO METAL ΣΕ 50 ΕΝΟΤΗΤΕΣ
  Ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος, αρχιτέκτονας και graphic designer, διοργανωτής συναυλιών και δημοσιογράφος, με αφορμή τη συμπλήρωση μισού αιώνα από τον σχηματισμό των Black Sabbath στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας (1968), τους οποίους θεωρεί την αφετηρία του metal (με τις ρίζες της συγκεκριμένης μουσικής να χάνονται στο κοινό παρελθόν της rock μουσικής), παρουσιάζει ένα πρωτότυπο σε σύλληψη και όμορφο σε γραφιστικό σχεδιασμό βιβλίο.
   Χωρίζεται σε 50 ενότητες, για καθεμία από τις οποίες έχει γραφτεί ένα μικρό κείμενο κι έχουν γίνει οι ανάλογες εικονογραφήσεις, φτιαγμένες όλες στο χέρι από τον ίδιο τον συγγραφέα με τη μέθοδο dot drawing, η οποία αφήνει ένα καλαίσθητο εικαστικό αποτέλεσμα, απόλυτα ταιριαστό με τη συνολικότερη αισθητική του metal. Έτσι, το παρόν βιβλίο θα μπορούσε ταυτόχρονα να θεωρηθεί ένα ωραίο λεύκωμα heavy metal αισθητικής.

  Στις 50 ενότητες του βιβλίου, ο συγγραφέας εξετάζει πτυχές της heavy metal μουσικής, οι οποίες δίνουν καθαρή εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει στον συγκεκριμένο μουσικό χώρο και το ποιες είναι οι παγκόσμιες διαστάσεις του. Δεν πρόκειται για χρονολογική εξιστόρηση της εμφάνισης κι ανάπτυξης του metal, δεν αναλύονται υποκατηγορίες του είδους, δεν υπάρχουν συνεντεύξεις καλλιτεχνών ούτε κοινωνικές ή μουσικολογικές αναλύσεις.
Γιώργος Αναγνωστόπουλος
  Εξετάζεται όμως το metal σε σχέση π.χ. με την εκπαίδευση, τον κινηματογράφο και την ενδυματολογία, παρουσιάζονται οι σχέσεις του με άλλα είδη μουσικής, οι επιρροές που δέχτηκε ή άσκησε το ίδιο.
  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα κεφάλαια όπου εξετάζεται η παρουσία του metal σε μη δυτικές κοινωνίες, όπως οι μουσουλμανικές/αραβικές. Εκεί, το ιδίωμα αν και βρίσκεται αντιμέτωπο με τον θρησκευτικό φανατισμό των θεοκρατικών καθεστώτων, εντούτοις καταφέρνει να επιβιώνει σε τελείως διαφορετικές κλίμακες και πολύ διαφορετικό προσανατολισμό από αυτόν του δυτικού metal. Από την άλλη, εξετάζεται και το στρατευμένο «χριστιανικό» metal. Ναι, υπάρχει και τέτοιο.
ΟΙ "ΚΑΥΤΕΣ ΠΑΤΑΤΕΣ" ΤΟΥ ΜΕΤΑL
  Φυσικά, από ένα τέτοιο βιβλίο δεν θα μπορούσε να λείπει και η κλασική περί metal θεματολογία: τα ναρκωτικά, η θέση των γυναικών στη μουσική, τα προκλητικά εξώφυλλα/ονόματα/στίχοι, οι συναυλιακοί χώροι, τα μουσικά περιοδικά και fanzines του είδους, κ.ά.
   Για τον μη μυημένο αναγνώστη, τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια του βιβλίου, έργου που μπορεί να αποτελέσει ένα είδος εισαγωγής στον κόσμο του metal, είναι εκείνα που ασχολούνται με τα κορυφαία προβλήματα που απασχόλησαν τα προηγούμενα χρόνια το metal παγκοσμίως.
  Ο σατανισμός (αναλύεται στο 13ο κεφάλαιο), η άλωση μέρους του metal από τις ακροδεξιές και φιλοναζιστικές αντιλήψεις, ο μεγάλος κύκλος αίματος και βίας που άνοιξε στη Νορβηγία πριν από 25 χρόνια από μέλη της τοπικής black metal σκηνής, η επίδραση του metal στις προεφηβικές και εφηβικές ηλικίες, οι αιτιάσεις ακραίων συντηρητικών κύκλων ότι το metal εκτρέπει προς τη βία, την αυτοκτονία και την εν γένει αντικοινωνική συμπεριφορά, παρουσιάζονται σε μικρά κείμενα.

  Είναι σαφής η θέληση του συγγραφέα να απαλλάξει το metal από τις πολλές, συχνά υστερικές, κατηγορίες που το βαραίνουν, όπως επίσης είναι αξιέπαινη η προσπάθειά του να το αναδείξει ως μια εναλλακτική στην καθεστηκυία δισκογραφική βιομηχανία μουσική πρόταση, υπερτονίζοντας π.χ. τη δυναμική των κοινωνικών δεσμών που αναπτύσσονται στο εσωτερικό των διαφόρων φυλών του. Το αν πείθει είναι κάτι που θα αποφασίσει ο κάθε αναγνώστης ξεχωριστά – προϋπόθεση όμως, εκτός από την ανάγνωση του παρόντος, είναι η γνωριμία με τη metal μουσική· στο τέλος του βιβλίου παρατίθεται μια ενδεικτική δισκογραφία.
YΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ "ΜΕΤΑΛΛΑΔΕΣ" ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ
  Είναι αλήθεια ότι παραμένει ερωτηματικό μέχρι και τις μέρες μας το αν και κατά πόσο η συγκεκριμένη μουσική λειτούργησε ως κάτι περισσότερο από ένα ακραίο ιδίωμα του rock, ως κάτι σημαντικότερο από ένα εξωφρενικό attitude ενάντια στην απόλυτη ενσωμάτωση του rock στα γρανάζια της καπιταλιστικής δισκογραφικής αγοράς μετά τη δεκαετία του 1960.
  Οι πιστοί του metal ισχυρίζονται ότι, τουλάχιστον στις μέρες μας, ένα μεγάλο κομμάτι της αυθεντικής metal μουσικής είναι απέναντι σε κάθε είδους εξουσία, στηρίζοντας υγιείς εναλλακτικές μορφές υποκουλτούρας και εξυφαίνοντας ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς μεταξύ των νέων παιδιών που εντάσσονται σε αυτή. Πράγματι, αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό, γι’ αυτό και συναντάμε πλέον καθαρόαιμα metal σχήματα σε αντιρατσιστικές συναυλίες, γι’ αυτό και (ορισμένες) metal μπάντες στηρίζουν ιδεολογικοπολιτικά ακροαριστερές και ελευθεριακές πολιτιστικές/φεστιβαλικές εκδηλώσεις.

Πρόκειται όμως για μια μικρή μειοψηφία, που έχει μπολιαστεί με τις αρχές και τις αξίες του punk (εδώ η αντίσταση στο κατεστημένο είναι ίδιον του μουσικού ιδιώματος), μειοψηφία η οποία δεν ξέρω αν βγάζει ασπροπρόσωπη μια ολόκληρη μουσική σκηνή που, σε γενικές γραμμές, δεν είναι ιδιαίτερα φιλική με τον κοινωνικό προβληματισμό κι έχει μάλλον αλλεργία στην αντίσταση.
                                                                      Θανάσης Αντωνίου (από το diastixo.gr)


Παγκόσμιος θόρυβος – 50 χρόνια heavy metal
Γιώργος Αναγνωστόπουλος
εκδόοσεις Δίαυλος
https://diastixo.gr/kritikes/texnes/10249-pagosmios-thorivos
pics'credit:/diastixo.gr

Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Όταν ο θεός έκλαψε για την Κροατία (μούσκεμα οι επίσημοι παρά τις τεράστιες ομπρέλες που επιστρατεύθηκαν) - οι γείτονες το 2018 δεν αποδείχθηκαν...'ελληνες του 2004 
Μέχρι και ο θεός έκλαψε με την ήττα της Κροατίας στον τελικό του Μουντιάλ, τον οποίο η Γαλλία κέρδισε μάλλον χαλαρά. Οι βαλκάνιοι ninja δεν κατάφεραν να ανατρέψουν τόσο τα προγνωστικά που τους ήθελαν να μπορούν να "γυρίζουν" τα παιχνίδια- ακόμη κοι όταν βρίσκονταν πίσω στο σκορ και στεναχώρησαν όλους εμάς που επιθυμούσαμε να δούμε τη Γαλλία (όχι του Ντε Σαμπ αλλά...) του Μακρόν στο καναβάτσο.
  Τελικά οι κροάτες, όσο ανώτεροι σαν ομάδα ήταν, είναι και (πιθανότατα) θα είναι από τη δική μας εθνική, δεν κατάφεραν ένα θαύμα ανάλογο με το euro του 2004.
  Οι έλληνες, με εκείνο το...απροσδιόριστης "φύσης" και τεχνοτροπίας παιχνίδι που ...υποχρέωνε όλους τους αντιπάλους να περιμένουν τη στιγμή του γκολ, τη στιγμή του νοκ άουτ, έγραψαν μάλλον το πιο απίθανο ποδοσφαιρικό έπος όλων των εποχών.
Το απόλυτο αουτσάϊντερ στην κορυφή- πιθανότατα δεν πρόκειται να ...επιτραπεί να ξαναγίνει. Τινάχτηκε η μπάνκα στον αέρα όσο ποτέ άλλοτε. Με παίχτες αστέρια ναι. Με λαό που είχε τον τσαμπουκά όλων των άλλων μαζί. Με τις πιθανότητες εναντίον της ομάδας- και όμως.
Οι κροάτες, με ποδοσφαιρική παιδεία υψηλών (γιουγκοσλαβικών) προδιαγραφών, με ιστορία, με διακρίσεις σε ένα σωρό μουντιάλ και συνεχείς παρουσίες σε όλες τις διοργανώσεις και με παίχτες αληθινά διαμάντια, δε μπόρεσαν να πιουν το αθάνατο νερό της πρώτης θέσης, δεν πάτησαν κορυφή- αν και το άξιζαν συνολικά- καθώς στο ένα, μοναδικό κρίσιμο ματς (ξ)έχασαν το στοιχείο του 'απρόβλεπτου' που τους οδηγούσε σαν τρένο χωρίς φρένα- έως τη στιγμή του τελικού.
  Και βέβαια, ο θεός δε μπορούσε να μην κλάψει- η τάξη επικράτησε του χάους...για μια φορά ακόμη..έστω κι αν οι λίγες, οι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού εκπλήξεις αξίζουν όσο όλες οι επαληθεύσεις των προγνωστικών.
  Τα θαύματα είναι που μένουν στη μνήμη και στη ιστορία- γι αυτό και έχουν τη δυναμική που τα αναδεικνύει ως ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ-and that's ALL it counts baby..!

pics;credit:: aete, poesia e musica-Blogger, Protothema, Travel Photo