.

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΟΑΣΘ! *Project:Μαύρη Παρασκευή Νο 2..Πως και γιατί...


by DK R

Πανικός ήταν το αίσθημα που κυρίευσε τους Θεσσαλονικείς πριν από δυο περίπου εβδομάδες, όταν ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε πως "κατεβαίνει" σε νέα απεργία, για τους γνωστούς λόγους ( μισθολογικά, εργασιακά κ.α. ). Εν τέλει, η απεργία δεν έγινε την ημέρα που ορίστηκε, αλλά λίγες ημέρες αργότερα. Αυτή τη φορά δεν κράτησε για παραπάνω από δύο 24ωρα και τερματίστηκε.
Οι Διαχειριστές του Χάους όμως είναι σε θέση να σας αποκαλύψουν τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους, μετά την απεργία του καλοκαιριού αλλά κυρίως μετά την πολυήμερη επίσχεση εργασίας που ο οργανισμός είχε πραγματοποιήσει
τον περασμένο Σεπτέμβρη, οι οδηγοί "σήκωσαν" το χειρόφρενο ακόμη μία φορά και δεν αποκλείεται το σκηνικό να επαναληφθεί μετά από δυο μήνες ( και εδώ είμαστε...).
Ο περισσότερος κόσμος λοιπόν έχει συνδέσει τις απεργίες με το μισθολογικό πρόβλημα που κάθε τόσο προκύπτει με τους εργαζόμενους του οργανισμού και ορθώς - το ζήτημα όμως είναι πως όλοι γνωρίζουν πως μετά από λίγη πίεση, η ομαλότητα σε ότι αφορά στη μαζική μεταφορά των θεσσαλονικέων επανέρχεται κάθε φορά με τον ίδιο τρόπο: φραγκάκια στους λογαριασμούς και...φύγαμε. Έτσι έγινε, έτσι θα ξανασυμβεί με την πρώτη ευκαιρία.
Οι αποκλειστικές πληροφορίες ωστόσο που αλιεύσαμε, αποκαλύπτουν την άγνωστη πτυχή των τακτικών, από δω και στο εξής ( ουσιαστικά το νερό έχει ήδη μπει στο αυλάκι ) απεργιών των εργαζομένων του οργανισμού: κάθε φορά που τα λεωφορεία εξαφανίζονται από τους δρόμους της πόλης, κάποιοι άλλοι κλάδοι εργασίας παίρνουν τα πάνω τους και μαζί μ' αυτούς και η - πεθαμένη - οικονομία της πόλης. Τα είπαμε και στις 28 του Σεπτέμβρη* και σας τα (ξανα)λέμε σήμερα, μόνο που τότε το project "απεργίες ΟΑΣΘ υπέρ τοπικής οικονομίας" που εκπονήθηκε σε συνθήκες ΆΚΡΑΣ μυστικότητας από συναρμόδια υπουργεία ( ανάπτυξης/οικονομίας, μεταφορών/υποδομών κλπ. ) σε συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης και φορείς της πόλης, τέθηκε σε εφαρμογή κατά τη διάρκεια της επίσχεσης πιλοτικά και φυσικά τα αποτελέσματα δικαίωσαν τους εμπνευστές του.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: τα τσαγκαράδικα όπου οι προνοητικοί πήγαν για επισκευή τα λιωμένα ζευγάρια παπούτσια αλλά και τα καταστήματα με είδη υπόδησης γενικότερα δούλεψαν κομματάκι παραπάνω, καθώς μεσ'τον πανικό δεν ήταν λίγοι όσοι επίσπευσαν την αγορά παπουτσιών - σου λέει ο άλλος, μπορεί να χρειαστεί να ξεποδαριαστώ πάλι, ε, ας τα πάρω τα παπούστια από τώρα να βαδίζω και κυριλέ.
Οι μικροπωλητές κάθε είδους: σαλέπι, κουλούρι, καφές κλπ. ξεπούλησαν γα ένα διήμερο.
Επίσης, πλανόδιοι πωλητές κοσμημάτων, μπιζού, βιβλίων ( εφόσον έχουν μπει για τα καλά στη νόμιμη οικονομία πλέον ) είδαν λίγη χαρά στην τσέπη τους, έστω για δυο 24ωρα - το ίδιο συνέβη όμως και με κάποιους κλάδους της παραοικονομίας που θεωρούνται όχι απλά ανώδυνοι, αλλά και αρωγοί στην προσπάθεια ανόδου του πολιτιστικού επιπέδου των συνδημοτών μας ( το πιστεύει και ο δήμαρχος της πόλης άλλωστε ) όπως πλανόδιοι μουσικοί, καλλιτέχνες των φαναριών κ.α. οι οποίοι δύσκολα γεμίζουν "καπέλο" εκτός κι αν γεμίσουν κόσμο οι δρόμοι και (κυρίως) τα πεζοδρόμια της πόλης.
Τη μερίδα του λέοντος βέβαια όπως και τις προηγούμενες φορές "έκλεψαν" όσοι εργάζονται σε συναφή με τα κάθε είδους τροχοφόρα επαγγελματίες - βουλκανιζατέρ και φαναρτζήδικά αυτοκινήτων μαζί με συνεργεία μοτοσυκλετών και ποδηλάτων είδαν τις δουλειές να ανεβαίνουν "στο φτερό" αφού τα μικροατυχήματα πολλαπλασιάζονται σε συνθήκες αυξημένης κίνησης αλλά και έντασης και νεύρων που επακολουθούν. Το ίδιο ίσχυσε και για τους ασφαλιστές για τους ίδιους λόγους. Οι "ταρίφες" πάλι, έτριβαν τα χέρια τους από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η απεργία και χαμογέλασαν μετά από καιρό καθώς τα κεσάτια του κλάδου είναι γνωστά τελευταίως.
Αυτά σε γενικές γραμμές, συν το ότι η ανθρωπίά για μια ακόμη φορά ήταν ο μεγάλος νικητής καθώς όλοι οι θεσσαλονικείς ένιωσαν πιο αλληλέγγυοι προς τον πλησίον τους - αρκετοί δε "φόρτωσαν" στα Ι.Χ. τους και νεαρούς/ες που έκαναν ωτοστόπ, θυμίζοντας άλλες εποχές όταν η συγκεκριμένη τακτική ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη και η καχυποψία και ο φόβος των ημερών μας δεν είχαν ακόμη δηλητηριάσει τις ανθρώπινες σχέσεις. Να σημειώσουμε πως έχει ήδη ιδρυθεί σύλλογος φίλων ωτοστόπ από οδηγούς και όχι μόνον, έτσι ώστε ανάλογες "στραβές" στο μέλλον να αντιμετωπίζονται σε χρόνο dt.
Εν αναμονή λοιπόν των νέων επεισοδίων της σειράς "απεργίες ΟΑΣΘ υπερ..." και του ομώνυμου project, σε κανα δυο μήνες όταν "φλεβίσει και άνοιξη μυρίσει..." ( εκτός συγκλονιστικού απροόπτου - για να καβατζονόμαστε κιόλας, πως για...;)
*για το ακριβώς συνέβη στην πολυήμερη επίσχεση του Σεπτέμβρη, μπορείτε να ανατρέξετε στην ανάρτηση της 28-9-2016 του ιστολογίου.

2 σχόλια:

  1. Σχδεδον τιποτε δεν ειναι αυτο που [και καλα]μας παρουσιαζουν δεν ειναι παρα μια καλοστημενη βιτρινα!!!και να φανταστειτε ουτε που μου περασε απ’το μυαλο,πριν το διαβασω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χτίσε τα δικά σου όνειρα, αλλιώς κάποιος άλλος θα σε προσλάβει για να χτίσει τα δικά του

      Διαγραφή